Tilbage

Miradas Educativas (Educational Outlooks)

Organisation:

SPOR MEDIA

Pulje:

Civilsamfundspuljen

Bevillingstype:

Projekt B (0,2-0,5 mio)

Projekt start:

01.04.2016

Projekt slut:

01.08.2017

Beviliget beløb:

499.930,00 kr.

Indsatsen foregår i følgende lande:

  • Bolivia

Lokale partnere:

  • Fundación Comunidad de Productores en Artes (COMPA)

Overordnede mål :

Bolivianske lærerseminarier uddanner fremtidens lærere til at være innovative, kreative og kritisk tænkende (opfylder målene undervisningsloven 070)

Umiddelbare mål :

• COMPA og repræsentanter fra ministeriet har udviklet ny holistiske undervisningsmetoder byggende på audiovisuel pædagogik. • Fremtidige lærere i departementerne Beni, Pando, Potosi og Tarija er uddannet i audiovisuel pædagogik. • Offentlige og private uddannelsesinstitutioner, kender og bruger den audiovisuelle pædagogik.

Målgrupper :

Primære målgrupper: • Ansatte i Undervisningsministeriet med ansvar for specialundervisning og alternativ undervisning. (5-8 personer). (50% kvinder) • 9 lærerseminarier i landets fire fattigste departementer – i Potosi (4), Tarija (1), Beni (2), Pando (1). 500 studerende elever (50% kvinder). 200 lærere (50% kvinder). Sekundære målgrupper • Projektet styrker relationer mellem skole og lokalsamfund og dermed civilsamfundet. • Fremtidige lærerstuderende får gavn af de kreative og innovative pædagogiske metoder, som de tager med sig ud i deres fremtidige liv som lærere for Bolivias kommende generationer.

Resume:

Med projektet vil Spor Media i samarbejde med sin partner COMPA (Foreningen af kulturarbejdere) og med undervisningsministeriet i Bolivia udbrede erfaringer fra filmpædagogisk undervisning til lærerseminarier i landets fire fattigste departementer. Projektet falder i tråd med intentionerne fra Bolivias undervisningsreform, der pålægger læreruddannelserne at benytte demokratiserende undervisningsformer og at udvikle metoder til, hvordan skolerne kan blive mere integrerede i lokalsamfundene. Det vil gøre flere af fremtidens lærere i stand til at styrke skolernes samarbejde med aktører i civilsamfundet og at uddanne kritisk tænkende borgere. Projektet er en forlængelse af et tidligere projekt (Miradas Juveniles).