Tilbage

Partnership Cooperation Building of FMESU, Mongolia. Social Dialogue in Mongolia

Organisation:

Danmarks Lærerforening

Pulje:

Civilsamfundspuljen

Bevillingstype:

Partnerskabsaktivitet

Projekt start:

01.08.2013

Projekt slut:

31.01.2015

Beviliget beløb:

198.360,00 kr.

Indsatsen foregår i følgende lande:

  • Mongolia

Lokale partnere:

  • Federation of Mongolian Education and Science Union (FMESU)
  • Mongolian Teachers Union

Overordnede mål :

At skabe bedre arbejdsbetingelser for lærerne og lederne i Mongoliets offentlige og private skoler, samt at øge opmærksomheden omkring lærerorganisationen FMESUs.

Umiddelbare mål :

Styrke strategiformulering og udvikling af aktivitets og tidsplaner for uddannelse af tillidsrepræsentanter på de offentlige skoler og for rekruttering i den private sektor

Målgrupper :

Lederne af Skolekomiteerne. 50 % kvinder 50 % mænd.

Resume:

Projektet er lokaliseret i Mongoliet. Indsatsen har til formål at integrere projekt og projektaktiviteter i Federation of Mongolian Education and Science Union (FMESU)s overordnede strategi og aktiviteter, dette gøres igennem tre overordnede processer: - Styrkelse af strategiformulering og udvikling af aktivitets- og tidsplaner for uddannelse af tillidsrepræsentanter og for rekruttering i den private sektor. - Styrke skolekomiteerne på de offentlige skoler i Ulan Bator gennem uddannelse af tillidsrepræsentanterne (TR) på de enkelte skoler. Styrke TR'erne som forhandlere og konfliktløsere og styrke dialog mellem ledelsen, lærerne og skolekomiteerne på de enkelte skoler. - Styrke skolekomiteerne på de private skoler i Ulan Bator gennem rekruttering og uddannelse. Forbedre lærernes arbejds- og samarbejdsforhold samt styrke dialogen mellem ledelse, lærere og skolekomiteer i de offentlige og på de private skoler.