Tilbage

Bag filtret oplysningskampagne

Organisation:

Assist

Pulje:

Oplysningspuljen

Bevillingstype:

Oplysningsaktivitet

Projekt start:

01.01.2015

Projekt slut:

01.01.2016

Beviliget beløb:

30.000,00 kr.

Indsatsen foregår i følgende lande:

  • Denmark

Resume:

Assist's oplysningskampagne har til formål at oplyse om vigtigheden af udviklingsbistand og fremme debat herom. I kampagnen lægges fokus på at der findes en anden virkelighed bag mange af de filte, som den vestlige verden ofte ser udviklingslande igennem. Dette gøres blandt andet ved at bringe fokus på problematikker, der relaterer dig til ’Beautification’. Hermed henviser vi til mekanismer, der medfører at vi ser på udviklingslande gennem nogle filtre, som ikke reflekterer den virkelighed, civilbefolkningen lever i. Oplysningskampagnen kommer til at foregå både offline, gennem store plakater ved busstoppesteder; online, gennem Facebook. Der udarbejdes ligeledes en pressemeddelelse omhandlende kampagnen, samt gennemarbejdelse af forskellige historier som pitches til diverse medier. Formålet er at oplysningskampagnen skal ramme et bredt udsnit af den danske befolkning, men den udvalgte primære målgruppe er danske unge mellem 15 og 25 år, med interesse og kendskab til de sociale medier og virkemidler såsom 'filter'.